Skelett

du säger allt går att skära sönder
bara man är tillräckligt dramatisk
under kalla vintrar, glöggfyllda kopparglas
och allt kan övervinnas
bara man är tillräckligt nostalgisk
när de vita ladorna försvinner
och själen brinner upp

du säger allt går att försvara
bara man är tillräckligt manisk
för depressiva systrar när
hela sundbyberg försummar
fläckfritt en gråtfärdig förortskvinna
på blanka klyschor som min vän
hon kommer aldrig komma tillbaka
komma igen, komma in i mig
slicka bort pärlorna från
mina salta läppar

du säger allt går att försköna
bara man är tillräckligt attraktiv
för det mina sista nyårsnätter
blir psalmer i vissna palmträd
och kvinnor och män går till
sängs igen bara barnen gråter
till söms igen

du säger allting är så äckligt sjukt
jag vill vara dekadent som du
och vi vittrar efter spriten från
pojkens rosafyllda kärleksläppar
han nyktrar till när bomben faller
asfalten haglar ner från himlen
gud ler det är terror i maj

du säger att tystnaden
ja den kära tystnaden
leker med dina nyfödda
innerstadsbarn genom
en amerikansk rädda världenparad
jag vill också vara vacker
jag vill också drabbas av deras
panikångestattacker jag hatar
när du ler

Kommentarer
Postat av: Sojung

hitta urcoola tees, eller varför inte designa en egen



http://sojung.blogg.se/2008/august/supercoola-tischor.html

2008-08-11 @ 18:44:20
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: jocke

jäävligt bra

2008-08-11 @ 18:54:22
Postat av: Iron butt

Så vacker och så sorglig.

2008-08-13 @ 21:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0