Till oändligheten och vidare...

M väckte mig i morse och frågade om hon fick komma över, jag såg inget fel med det tanke på att jag glädjeligen träffar henne och att sömn antagligen ändå är överskattat. När hon kom över bestämde vi oss för att se kultfilmen Hitta Nemo och äta småländsk "Finostkaka". Huruvida det är någon skillnad på "Finostkaka" och vanlig ostkaka låter jag vara osagt, men god var den. I övrigt har vi varit rätt sega, trots att vi inte spelat TV-spel ens en sekund.

På tal om TV-spel pratade min namne och jag om hur Nintendo Wii står sig till Xbox 360 och Playstation 3. Töntigare namn och färre spel var nackdelarna medan Super Marios svampplockande och att Nunchucken och Wii Remote tillsammans bildar en livsfarlig "nunchaku" var fördelarna. I övrigt konstaterade jag personligen att man antagligen blir rätt hög och speedad av Wii, då jag aldrig sett så många lyckliga japaner som i reklamen för denna spelkonsol.

I dagens Olympiska spel kunde konstateras att Ronaldinho var värdelös och jag tackar gudarna för att han släpptes till Berlusconis fascistiska AC Milan då han aldrig tog kampen för Kataloniens självständighet på allvar.

R.Laul är tillbaka den 11:e augusti. Till dess får ni hålla till godo med mig. Trots att jag inte kallar mig för Robbie Lauler eller spelat fotboll i Ljungskile SK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0