Vem vill inte vara Marcus Birro?

Alla bordeller cirkulerar dött efter förlossningen genom hennes illröda jalusiner, kamrater lamslog matrisen när ocenaer planterades, quislingen retuscherades som tankarna under våra x-kromosomer, y-kromosomer, zoloft ångrade ärlighetens överlevnad. 

Kass. Jag orkar inte överanalysera mitt medvetande, mitt språk eller min egentliga personlighet. På tal om språk har jag på sistone blivit alltmer införstådd på att jag har stora svårigheter att överhuvud uttrycka mig verbalt. Generellt börjar jag stamma, fastna i meningar och helt enkelt irra bort mig i meningsuppbyggnaden, som i mångt och mycket blir snudd på fatalt ostrukturerad, där lyssnaren till slut ej förmår sig själv att fortsätta vara idel öra till det slutgiltiga oljud som förekommer lämna min mun. I denna aspekt kan jag glädjas åt att mina försök till dikter förefaller sig bli allt sämre och sämre, varför jag aldrig kommer behöva arrangera "diktuppläsningar", vilket möjligen skulle bli fallet om jag faktiskt lyckades prestera bättre, och i det långa loppet till slut bli lite halvt berömd. Å andra sidan är det min absolut högsta dröm att bli känd, få beröm och bekräftelse, utmåla mig som svag, harhjärtad och ledare för en guerlilagrupp mot cynismen, vinna Dan Andersson-priset, kunna blogga på svenska fans och skriva passionerat om italiensk fotboll som ingen annan, bli krönikör på expressen, bli hånad av Alex Schulman, medverka i "Debatt" och "Fotbollskväll", medverka som sidekick till "Kvällsöppet" och samtidigt påstå att jag motvilligt dragits till det offentliga rummet. Ett offentligt rum jag egentligen inte vill vara del av. Om man bara hade det där italienska blodet... 

Till sist:  
- Vill jag gratulera Anna som fått det rättmätiga förtroendet som ordförande för Ung Vänster Norrort. Grattis till dig! 
- Kommer revolutionen när mina kalla fingrar åter blir varma. (Jag ska deltaga i guerillakriget mot cynismen först.) 
- Är italiensk och engelsk fotboll för evigt underordnad spansk. 

Kommentarer
Postat av: anna

du skrev, det blev bra också.

och tack söta du!

2008-11-17 @ 16:27:18
URL: http://decade.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag vill inte vara Marcus Birro. Trivs så bra med att vara kvinna.



Engelsk fotboll är bäst!

2008-11-18 @ 22:12:39
URL: http://bikerbruden.blogg.se/
Postat av: f

jag har läst det här inlägget flera gånger och nu kände jag för att svara.



jag skulle vilja vara marcus birro. eller jag skulle vilja leva hans liv på samma sätt som du förklarar det, vara typ jag men ändå inte jag. och jag skulle heja på bra lag som aik och lazio och inte örgryte och roma.



men mest av allt skulle jag vilja ha italiensktblod genom mina ådror, jag kommer nog gifta mig med en laziale.



(jag orkar inte läsa igenom, säkert väldigt förvirrat, men jag håller brist på sömn ansvarig för denna kommentar)

2008-11-18 @ 23:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0