Tio sekunder av ingenting

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. jag..

Varför finns känslor?

Blyertsen är bränd
in under min hud
som hennes ord
brände sönder
egot
Hon stöper mig
som ett ljus med
ett grönt sken
som inte orkar lysa
upp (egot) som
Hennes hyacinter
mot mina svaga
läppar som bröt
sommaren till
höst som bröt ner
egot
De svarta vintrarna
förlorade sonen
dottern vacklade
berusad hem till
en säng som inte
längre doftade likt
egot
Fönsterkarmen har
inte längre inristat
hennes namn 
inga klackskor bröt
dammet från centrums
kullerstenar och
vinglasen klingade
lika falskt som
egot
Blommorna från
hennes kinder föll
ner framför hans
tröskel där minnena
aldrig längre kommer
älska och hösten
faller ner över
mig (ego)


Jag kan inte skriva längre. Jag kan ingenting.

Kommentarer
Postat av: jossis

Det är ren och skär sanning! Ett av dem såg jag inte själv, men enligt andra var det inte heller korrekt dömt.

2008-10-07 @ 20:50:46
URL: http://kalasjossis.blogg.se/
Postat av: jakob

undrar om hitler tänke samma tanke någon gång?

2008-10-07 @ 21:50:18
Postat av: Anonym

vet verkligen hur det känns att inte hitta orden.

2008-10-07 @ 22:24:27
Postat av: anna

det är osanning att säga att du kan ingenting, för jag vet att du kan. du är fin.

2008-10-07 @ 22:39:32
URL: http://decade.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Snälla, var inte anonyma - jag vill gärna veta vem som kommenterar för att jag ska kunna ta till mig kommentaren.



Tack Anna.

2008-10-07 @ 22:51:01
URL: http://regalskeppet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0