Jord, nöt och lite smör.

En faktanotis om jordnötssmör, just eftersom jag blev så vansinnigt sugen på det:

Jordnötssmör är ett underbart gott smörgåspålägg, tillverkat av malda rostade jordnötter, ofta med en mindre mängd tillsatt olja, salt och socker. Det är ett pålägg som ofta används i Amerikat, ett pålägg som jag uppmanar er svenskar att använda! Bry er inte om att jordnötssmörskonsumtionen sägs vara en av anledningarna till att medelvikten i det landet har ökat - det är nämligen himmelskt gott! Sen används jordnötssmör också inom västafrikansk matlagning för att reda grytor och soppor! Det är inte att förringa! Gör det rätta, ät jordnötssmör

 


Första steget är rätt, vi håller hand
jag verkar trevlig, verkar omtänksam
men det blir jobbigt när det kommer fram
att jag står stilla som en våldtäktsman

Kommentarer
Postat av: Iron butt

Jordnötssmör är icke mänsklig föda. Dvs det är lika oätligt som lever.

2008-09-09 @ 21:47:12
Postat av: alexandra

för det första; jordnötssmör är vidrigt!

för det andra; sebastian- du citerar MASKINEN!

2008-09-09 @ 22:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0