Stl 60

Sömnen är älskaren du aldrig vill dela säng med. Pojken som lätt blir missunnsam i sina ljusblå lakan vill be, bli bedragen av sitt dynamiska vakna tillstånd. En klapp på axeln, stampar takten, nu börjar slakten på mig - Ser upp över huvet, och du vet, vad man ser i den som ingen ser! 

I hela mitt liv har jag väntat på livet
jag har längtat efter någon att längta till

Jag ser där hon ser, jag är där hon är, jag ler för hon ler - natten är klar! Vi röjer bar för bar, stad för stad, vi finner bara sånt alla andra har - natten är sjuk! Psykedeliska droger, terror kommer aldrig när tågen älskar med perrongen, ångesten är alltid kär i mig. För jag är bildad klar och ful, jag är en apa i en trasig bur. Vi bjuder på känslor ingen nånsin haft, hon byter hans kuk mot en penisattrapp - hon har så kul när hon leker, han sitter ensam i ett hörn, gråtandes med en nallebjörn, han sitter ensam i ett hörn, gråtandes med sin nallebjörn. 

Låt tankarna styra vad hjärtat känner, det är så att va vuxen och så att va vänner
Låt tankarna styra vad hjärtat känner, det är så att va vuxen och bara va vänner

Låt mig få sova nu. Låt mig få en kärleksförklaring från Gud. (Och lite öm naken hud.) 

Dagens Lunch: Äpple. / Min studentmössa är överflödig.

.
..
...

Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Paula

det där var sannerligen en ljuvlig samling ord.

2008-09-27 @ 12:48:50
URL: http://airwar.blogg
Postat av: Sebastian

Ja, på svenska var de också.

2008-09-27 @ 13:40:00
URL: http://regalskeppet.blogg.se/
Postat av: jocke

ett fyrfaldigt leve för djurgården!

2008-09-27 @ 16:19:49
URL: http://fallskarmshopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0