Precis som du...

Jag är lika naken som du
samma sköra underbara hud
vi fryser under våra tunna lakan
där vi är utbytta till svett

Vi är i krig med oss själva
pärlor som slickas bort
från våra sköten
Oceaner av snöfall
brinner för oss nu

Jag är lika ensam som du
samma tomma skugga
av dina skära kinder
Blåsten från mitt fönster
kommer aldrig kyssa ditt

Vi är i krig med alla andra
en sorglös svartvit vinter
byter skepnad byter färg
Och alla soldater svalnar
när du dansar genom
röken i deras lungor

Dina blanka rosa läppar
som fyllda på krig och vin
blänker när jag gråter
och de smeker varje
tår som sammet mot
min upprivna kind

Jag är lika naken som du…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0