När sover alla stjärnor på himmelen?

Fick en invite till Spotify av en av Sveriges fem renodlade marknadsliberaler, enligt egen utsago. Nej, det är faktiskt inte Peter Carlström vi pratar om. En ganska trevlig sak.

Sitter vid mitt köksbord hos mamma och vill egentligen dricka te, men vet att vattenkokaren antagligen skulle föra för mycket oväsen, således får jag avstå en kopp rött te från märket Lipton. (Kan inte jag också få pengar nu?). Är i ett emotionellt sinnestillstånd, vilket  tydligen är ett extremt tecken på svaghet, gud bevare mig väl - hej, cynismens korståg, då jag fick ett ganska känslosamt meddelande skrivet till mig nyligen. Mina tankar är vapen som slåss, mina tankar är vapen för oss, mina tankar är det sista som ni tar.

Hjärnspöken kommer, hjärnspöken består. Jag, liksom nästan alla andre treor i min kära skola, har i dagarna fått våra kära studentmössor. Jag beställde en diamant särskilt utformat för samhällsprogrammet till min mössa. Enligt mig ser den exakt likadan ut som den ordinarie. Det tycker inte mina klasskamrater. Ibland är det lustigt att vara färgblind. Hursomhelst, om några månader tar jag min absolut sista resa med den gamla roslagsbanan mot Galoppfältet. Det känns extremt skönt men samtidigt lika vemodigt på en gång. Förhopnningsvis är cirkeln sluten då. Förhoppningsvis har jag stannat några centimeter framför väggen. I wanna be your only possession.

 

.
..
...

Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Du vet att jag älskar dig också. Det går att koka vatten på spisen. För övrigt tror jag att det röda teet är slut.

2009-02-16 @ 14:15:35
URL: http://bikerbruden.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Stjärnorna på himlen sover på dagen, det är därför de inte syns då.

2009-02-16 @ 14:17:38
URL: http://bikerbruden.blogg.se/
Postat av: Blondinbello

Jag fick också invite men skiten vägrar funka. Spotify hates me! >.<

2009-02-16 @ 16:52:00
URL: http://blondinbello.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0